بیست‌ و پنجمین دور از مراسم جوایز ایگ‌نوبل با حضور گروهی از دانشمندان و برندگان نوبل حقیقی در دانشگاه هاروارد برگزار شد و جوایز عجیب‌ترین و مضحک‌ترین تحقیقات و دستاورد‌های علمی، ادبی،‌اقتصادی و مدیریتی به گروه‌های مختلف اهدا شد.

براساس گزارش گاردین، در این دور از مراسم ایگ نوبل مردی که ده‌ها بار نیش زنبور را تحمل کرده‌بود، شیمیدانی که تخم‌مرغ سنگ‌پز را به حالت خام تبدیل کرده‌بود و پلیس‌هایی که به خاطر رشوه نگرفتن پول دریافت کرده‌بودند موفق به دریافت ایگ نوبل 2015 شدند.
ایگ نوبل مراسمی است که از سال 1990 تا به امروز سالانه با هدف معرفی و تقدیر از دستاورد‌های علمی و غیر علمی که "می‌خندانند، اما به فکر کردن وا می‌دارند" در دانشگاه هاروارد برگزار شده‌است.
در مراسم امسال دو دانشمند حشره‌شناس از دانشگاه کرنل به نام‌های جاستین اشمیت و مایکل اسمیت به توانستند ایگ نوبل فیزیولوژی و حشره شناسی را به خاطر تلاش‌های طاقت‌فرسایشان در زمینه تدوین جدولی به نام شاخص درد گزیدگی اشمیت که در آن میزان درد ناشی از حشره گزیدگی دسته‌بندی شده‌است،‌و همچنین به خاطر انجام آزمایش‌هایی روی خود برای تعیین بخش‌هایی از بدن که بیشترین و کمترین درد ناشی از زنبور گزیدگی را احساس می‌کنند دریافت کنند. اسمیت در آزمایش‌هاییش زنبورهای عسل را روی نقاط مختلف بدنش قرار می‌داد تا آنجا را نیش بزنند و وی درد ناشی از آن را به صورت شخصی تجربه و درجه‌بندی کند. اسمیت می‌گوید جمجمه، نوک انگشت میانی و بازو کمترین درد از نیش زنبور را احساس می‌کنند و حفره بینی، لب بالایی و بخش‌های حساس بدن بیشترین درد را متحمل می‌شود.
در بخش ریاضیات محققانی از اطریش و آلمان با ابداع الگوریتمی توانستند ثابت کنند که امپراطور مراکش در قرن 17 میلادی که تنها 55 سال زندگی کرده‌است،‌ واقعا در طول حیات خود 600 فرزند داشته‌است.
در بخش پزشکی محققانی از ده‌ها کشور از جمله بریتانیا، کانادا، نیوزیلند، آمریکا و چین با کشف اینکه می‌توان از درد ایجاد شده ناشی از رانندگی روی سرعت‌گیرهای خیابان در شکم انسان آپاندیس حاد را به درستی تشخیص داد، ایگ نوبل 2015 را از آن خود ساختند.
همچنین زیست‌شناسانی از شیلی و آمریکا به دلیل کشف اینکه اگر وزنه‌ای به دم جوجه‌ها وصل شود،‌ جوجه‌ها مانند دایناسورها راه می‌روند توانستند نوبل ایگ را در بخش زیست‌شناسی تصاحب کنند.
گروهی از دانشمندان آمریکایی و تایوانی نیز به دلیل کشف قانون جهانی ادرار ایگ نوبل فیزیک را به نام خود ثبت کردند. بر اساس این قانون سرعت تخلیه مثانه تمامی پستانداران بزرگتر از موش در جهان 21 ثانیه است.
امسال ایگ نوبل در بخش ادبیات نیز برنده داشت و محققانی که کشف کردند آوای "ها؟" (HuH؟) یا آوایی مشابه به آن در تمامی زبان‌های انسانی وجود داشته و رایج است اما دلیل رواج آن نامشخص است، موفق شدند این جایزه را به دست آورند. محققان همچنین کشف کردند ها؟ آوا نیست بلکه یک واژه کامل است که افراد زمانی آن را به زبان می‌آورند که منظور گوینده پیام را درک نکرده‌اند.
گروهی از محققان از ایتالیا و آمریکا نیز به خاطر کشف این موضوع که کودکانی که تجربه حضور در بلایای طبیعی از جمله زلزله،‌سیل یا آتشفشان را دارند اما مستقیما تحت تاثیر آن قرار نمی‌گیرند، به مدیرانی با قابلیت ریسک‌پذیری بالاتری تبدیل می‌شوند،‌موفق به دریافت ایگ نوبل مدیریت شدند. به گفته محققان آنچه شما را نکشد،‌ریسک‌پذیرتر خواهد‌ساخت.
ایگ نوبل شیمی نیز به گروهی از محققان آمریکایی و استرالیایی رسید که توانستند با استفاده از دستگاهی به نام لوله گرداب تخم‌مرغ سنگ‌پز شده‌ای را به حالت اولیه‌اش بازگردانند، کشفی که در دانش داروسازی کاربردی خواهد بود.
و در نهایت اداره پلیس بانکوک در بخش اقتصاد برنده ایگ‌نوبل 2015 اعلام شد زیرا براساس گزارش‌های موجود،‌این اداره به نیروهایش وعده داده درصورتی که از خلافکاران رشوه دریافت نکنند،‌به آنها اضافه حقوق یا جایزه نقدی خواهد‌داد.