چیری که این کتاب را از آثار علمی  تخیلی پیشین متفاوت می ساخت این بود که او روایتش را پر از جزئیات علمی کرده بود و این سفر را امکانپذیر نشان داده بود. کتاب “مسابقه فضایی” یکی دیگر از کتاب های مجموعه تاریخ جهان، این بار خوانندگان را با چگونگی سفر به فضا آشنا می کند.


مسابقۀ فضایی
—————————————
نویسنده: ناتان آسنگ
ترجمه: آرش عزیزی
انتشارات: ققنوس
موضوع: تاریخ جهان
چاپ سوم ۱۳۹۳
تعداد صفحه: ۱۴۸

در حدود ۱۸۵۰ سال پیش، فردی یونانی به نام لوکیان نخستین روایت تخیلی از سفر به جهانی را نوشت. در قرن های پس از آن سفر به ماه و سایر سیاره ها همچنان موضوع تخیلی محبوبی برای این نویسنده ها بود. آنها خبر نداشتند که کار روی موتوری که نهایتا انسان را به ماه می برد از مدت ها پیش و حتی پیش از زمان لوکیان شروع شده بود.

در قرن دوم پیش از میلاد، چینی ها کشف کرده بودند که آتش زدن گرد سیاه – مخلوطی از زغال چوب، گوگرد و شوره- می تواند جسمی را با نیرویی عظیم در هوا پیش ببرد تا قرن سیزدهم، چینی ها آن قدر در کنترل مسیر این وسایل، که موشک نام داشتند، مهارت پیدا کرده بوند که از آنها هم در جشن ها و هم به عنوان سلاح استفاده می کردند. ژول ورن، نویسنده فرانسوی، هم در سال ۱۸۶۵ کتابی نوشت با عنوان سفر به ماه که در آن شرح سفر سه نفر به ماه و فرودشان بر آن آمده بود.

فهرست مطالب:

فصل اول : علاقه نظامی موشک

فصل دوم : مسابقه موشکی بین آمریکا و شوروی

فصل سوم : مسابقه ماهواره ای

فصل چهارم : حرکت به سمت ماه

فصل پنجم : جایزه بزرگ

هرگونه استفاده از این مطلب بدون ذکر نام"وبلاگ علمی فراسوی فیزیک" از لحاظ اخلاقی غیرانسانی می باشد لطفا رعایت فرمایید.